Digital Signage verhoogt je omzet met 29%

Wist je dat winkels met digitale schermen gemiddeld 29% meer omzet draaien dan winkels zonder? In een tijd waarin klanten overprikkeld raken door reclame, trekt Digital Signage wél de aandacht. Het maakt aanbiedingen onweerstaanbaar en helpt klanten sneller een aankoopbeslissing te nemen.

Benieuwd hoe het werkt en wat het jou kan opleveren? Lees verder en ontdek hoe jij Digital Signage slim inzet om meer klanten te trekken en je omzet te verhogen.

Trek direct de aandacht van voorbijgangers

Dynamische content springt in het oog. Klanten kijken sneller naar digitale schermen dan naar statische posters. Je boodschap wordt niet genegeerd, maar écht gezien.

Klanten beslissen sneller

Duidelijke productinformatie en aanbiedingen op het juiste moment maken kopen makkelijker. Minder twijfel betekent meer verkoop.

Je past promoties snel aan

Nieuwe actie? Prijswijziging? Geen gedoe met printwerk. Je update je schermen direct en houdt je winkel altijd actueel.

Een aantrekkelijke winkelervaring

Digitale schermen maken je winkel aantrekkelijker en professioneler. Klanten ervaren een dynamische en inspirerende shopomgeving, wat zorgt voor een positieve merkbeleving.

Reclame

Meer weten over de voordelen? Bekijk onze Digital Signage-oplossingen.

Hoe retailers Digital Signage inzetten

Voor beleving en merkimago


Doel:
Creëren van een inspirerende winkelervaring en versterken van de merkidentiteit.

Hoe:
Grote LED-walls, sfeervideo’s, storytelling over producten en merkcampagnes.

Voor promoties en Acties


Doel:
Impulsaankopen stimuleren en tijdelijke kortingen onder de aandacht brengen.

Hoe:
Dynamische schermen die realtime aanbiedingen, bundelkortingen of flitsacties tonen.

Voor wachttijdverzachting en entertainment


Doel:
De wachttijd aangenamer maken en de klant langer in de winkel houden.

Hoe:
Informatieve of vermakelijke content op schermen bij de kassa, zoals nieuws, weer of social media-feeds.

Voor interactie en zelfbediening

 

Doel: Klanten meer controle geven over hun winkelervaring en wachtrijen verminderen.

Hoe:
Touchscreens voor productinformatie, bestelzuilen en zelfbedieningskiosken.

Wat levert Digital Signage op?

Tot 29% meer omzet door verhoogde klantbetrokkenheid en impulsaankopen.

Tot 60% meer aandacht voor aanbiedingen dan bij traditionele posters.

Lagere printkosten, want fysieke reclame-uitingen zijn minder nodig.
Betere winkelervaring, wat leidt tot meer terugkerende klanten.

Onderzoek toont aan:

  • 80% van de klanten besluit een winkel binnen te gaan na het zien van een digital signage-scherm.
  • Digitale schermen bereiken 70% van de mensen, terwijl internetadvertenties 43% en sociale media 41% bereiken.
  • 47% van de mensen onthoudt een boodschap die via een digital signage-scherm wordt getoond, dit stijgt tot 55% bij outdoor digital signage.
  • 19% van de consumenten doet een impulsieve aankoop na het zien van een digital signage-advertentie.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Ben je benieuwd 
wat jij kunt doen met beeld en geluid om meer impact te maken op jouw klanten?

Scroll naar boven